,

خرید درایر تبریدی – یخچالی

خرید درایر تبریدی ” یخچالی ” – Refrigerant Air Dryers

درایر تبریدی یا خشک کن هوای فشرده یخچالی عملکردی همانند یخچال و فریزر دارد . به کمک یک کمپرسور که با گاز فریون کار می کند و یک مبدل اواپراتور سرمای انجماد شده تا +3 درجه سانتی گراد را به مجراهای هوای فشرده بصورت القایی منتقل می کند . در اثر سرد شدن هوای فشرده بخار آب به قطره تبدیل می شود و به یک ( واتر ترپ ) تله آب گیر منتقل شده و توسط یک شیر برقی یا مکانیکی تخیله و از سیستم هوای فشرده خارج می شود . در این روش خنک کاری هیچگاه نباید بیشتر از +3 درجه سانتی گراد انجام شود ، زیرا باعث تشکیل بلور های یخ در مجرای هوای فشرده شده و خساراتی به همراه خواهد داشت. این روش بهترین و کم هزینه ترین و متداول ترین راه برای جدا سازی رطوبت با نقطه شبنم +3 درجه سانتی گراد می باشد.

 

هم اکنون سفارش دهید

 

 


نوع کار کردی درایر تبریدی

نوع کار کردی درایر تبریدی


روش مقابله با رطوبت بالا در خط هوای فشرده چیست ؟

یک روش آزمایش شده برای مقابله با رطوبت بالا در مسیر خط تولید هوای فشرده در دسترس است . در مناطق ساحلی و شرجی بهتر است بعد از کمپرسور هوای فشرده یک درایر تبریدی یا همان خشک کن یخچالی استفاده شود که به شما نقطه شبنم +3 درجه سانتی گراد خروجی میده و پس از یک دستگاه درایر دسی کانت یا خشک کن جذبی برای بدست آوردن نقطه شبنم -40 درجه سانتی گراد استفاده کنید . این روش در بسیاری از کارخانه های اروپا متداول است و بهترین خروجی را با کمترین هزینه به شما می دهد . پیشنهاد می گردد جهت بهره مندی از رفاه بیشتر و صرفه جویی در مصرف انرژی از برند معتبر اطلس کوپکو استفاده کردد که برای درایر های تبریدی و درایر های دسی کانت محصولات متنوعی تولید می کند.

درایر تبریدی F50

درایر تبریدی F50

مقایسه خرید درایر تبریدی و درایر دسی کانت در خط هوای فشرده

مهم ترین تفاوت در خشک کن های هوای فشرده از نوع تبریدی و دسی کانت می توان به تفاوت در نقطه شبنم در خروجی هوای فشرده اشاره کرد. در درایر تبریدی نقطه شبنم تا +3 درجه سانتی گراد قابل پایین آمدن می باشد ولی عملکرد متفاوت خشک کن هوای فشرده از نوع جذبی یا دی سی کانت نقطه شبنم بصورت متداول در صنعت با -40 درجه سانتی گراد پایین می آید . در درایر های دسی کانت عمل جدا سازی بخار آب از هوای فشرده توسط مواد جاذب رطوبت انجام می شود که این امکان فراهم میشود مولکول های آب H2O در داخل حفره های این گرانول های جاغذب به دام بیفتد و خروجی هوای فشرده بصورت معمول در صنعت به نقطه شبنم -40 درجه سانتی گراد دست پیدا کند. در برخی شرایط خاص محیطی از هر دو خشک کن بصورت سری استفاده می شود تا به پاکیزگی استانداردهای مورد نیاز برسیم.

درایر تبریدی FD240VSD+

درایر تبریدی FD240VSD+

درایر تبریدی یا خشک کن یخچالی در چه صنایعی کاربرد دارد؟

درایر تبریدی یا خشک کن هوای فشرده رفریج در تمام صنایع باید در خط هوای فشرده نصب گردد و یک تجهیز لازم بعد از کمپرسور می باشد . ولی متاسفانه در مواردی مشاهد می شود که ارائه دهندگان خدمات این استاندارد را را رعایت نمی کنند و باعث افت کیفیت محصول نهایی می گردد .
بصورت مثال می توان گفت که در مراکز سرویس لاستیک اتومبیل باید بعد از کمپرسور یک درایر تبریدی جهت جدا سازی رطوبت نصب گردد زیرا زمانی که هوای فشرده به داخل لاستیک تزریق می گردد باید عاری از رطوبت باشد.
وجود رطوبت در داخل لاسیتک به فرسودی زود هنگام تایر کمک می کند ، البته هوای تزریق شده بهتر است عاری از اکسیژن باشد که از فرسایش داخلی لاستیک جلوگیری شود . تزریق گاز نیتروژن که توسط درایر های ( خشک کن ها ) پالایش شده باشد بهترین روش نگهدای از تایر اتومبیل می باشد.

درایر تبریدی FX

درایر تبریدی FX

مزایای خرید درایر تبریدی چیست؟

درایر تبریدی برای خط هوای فشرده در بین مصرف کنندگان محبوبیت زیادی دارد. تعمیر و نگهداری بسیار آسان که توسط یک سرویس کار کولر گازی هم می تواند انجام شود البته گاز فریدن داخل درایر تبریدی کمی با گاز بکار رفته در کولر گازی و یخچال ، فریز متفاوت است ولی می توان با خرید یک کپسول کوچک گاز و تجهیزاتی که سرویس کاران کولر گازی دارند عمل تعمیرات را انجام داد .
درایر تبریدی هوای فشرده را تا نقطه شبنم +3 درجه سانتی گراد پاکسازی می کند و انرژی الکتریکی کمی مصرف می کند .
بهتر است برای خرید این دستگاه از برندهای معتبر استفاده شود ، شرکت اطلس کوپکو چندین سری مختلف درایر تبریدی در سایزهای متفاوت تولید می کند .

معایب درایر تبریدی یا یخچالی چیست؟

درایر های تبریدی یا خشک کن هوای فشرده یخچالی مثل همه تجهیزات صنعتی می تواند از قطعات مرغوب با کیفیت و یا قطعات بی کیفیت مونتاژ شود . بهتر است این تجهیز را از شرکتی تهیه کنیم که معتبر و دارای پشتیبانی و خدمات پس از فروش قوی باشد.
درایر های تبریدی توانایی خلوص نقطه شبنم تا +3 درجه سانتی گراد را دارد و برای بدست آوردن نقطه شبنم های پایین تر باید از تجهیزات دیگر استفاده شود.
هر 4 سال باید دستگاه از نظر کاز فریون شارژ گردد و در بازدید های دوره ای مهم است که دقت شود که سرمای تولید شده توسط دستگاه پایین تر از +3 درجه سانتی گراد نیاید چون باعث یخ زدگی در مجراها میگردد و آب داخل لوله در ایر یخ زدگی حجیم شده که باعث سوراخ شدن مبدل اواپراتور می گردد

نصب و مکان درایر تبریدی – یخچالی

  1. تهویه: درایر تبریدی را فقط در محیطی با تهویه مناسب تمیز و خشک نصب کنید و حداقل 3فوت ( حدودا 1 متر)  بین درایر، تجهیزات دیگر و دیوار فاصله بگذارید.
  2. موقعیت (مکان ) درایر: اطمینان پیدا کنید که تقریبا 3 فوت فاصله در اطراف درایر جهت امور تعمیر و نگهداری وجود دارد. درایر نباید در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. درایر را در محیط های خارجی نصب نکنید. درایر را در محیطی در نزدیکی آ تش با دمای محیطی بالا یا پایین نصب نکنید.مطمئن شوید که درایر در محیطی تمیز و خشک نصب شود. غبار و ذرات معلق در هوا کندانسور هوای خنک را مسدود می کنند. یک کندانسور کثیف و اشباع شده عملکرد درایر را کاهش داده و نهایتا سبب آسیب به درایر می شود.
  3.  دمای محیط: دمای مناسب محیط برای درایر های تبریدی حداقل 35 تا حداکثر 110 درجه فارنهایت است.   برای نصب در دمای محیط بالاتر از 110 درجه فارنهایت توصیه می شود از یک کندانسور خنک شونده توسط آب در درایر استفاده شود. برای دریافت جزئیات بیشتر با فروشنده تماس بگیرید.
  4. انتخاب و طراحی لوله کشی داخلی و خارجی در درایر تبریدی : قطر لوله باید بر حسب نیازهای جریان هوا انتخاب شود. جریان هوای ورودی و خروجی را با هم مخلوط نکنید. توصیه می شود که یک لرزه گیر برای حذف ارتعاشات از کمپرسور در ورودی و خروجی درایر نصب شود. از ورودی و خروجی درایر برای تحمل وزن لوله کشی هوا استفاده نکنید.
  5.  شیر بای پس و شیرهای ایزوله : باید در مسیرهای ورودی و خروجی درایر نصب شوند تا اعمال بای پس  و کاهش فشار را انجام داده و نیز اجازه ی سرویس مناسب درایر هوا را بدهند.
  6. تخلیه میعانات : آبگذر تخلیه میعانات باید به درستی از درایر لوله کشی شود تا از تشکیل رطوبت جلوگیری گردد. درایر به یک شیر تخلیه اتوماتیک که تخلیه ی میعانات را کنترل می کند و یک شیر دستی برای تخلیه دستی میعانات مجهز شده است. کاربر باید یک خط تخلیه به مجموعه تخلیه طبیعی یا سیستم دفع بکشد.
  7.  نصب قطعات الکتریکی : لیبل اطلاعات درایر تبریدی نیروی الکتریکی مورد نیاز درایر را لیست کرده است. کاربر باید دقت کند که ولتاژ خط با ولتاژ لیست شده بر روی برچسب تطابق داشته باشد.
نحوه کار خشک کن تبریدی

نحوه کار خشک کن تبریدی

برخی از مدل های پیشنهادی ما :

دریافت کاتالوگ درایر های تبریدی پیشنهادی

 


اطلس کاسپین - ارائه دهنده خدمات کمپرسور های هوای فشرده

شما عزیزان میتوانید برای دریافت خدمات و مشاور های تخصصی در زمینه خرید کمپرسور و تجهیزات جانبی اورجینال و اورهال کمپرسور  با ما شرکت اطلس کاسپین تماس حاصل فرمایید . شرکت اطلس کاسپین ارائه دهنده خدمات کمپرسور های هوای فشرده در ایران با بیش از 20 سال سابقه.

برای خرید درایر تبریدی – یخچالی میتوانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید :

۳۳۳۵۷۴۸۰ ۰۲۸

۰۹۱۲۲۰۰۰۲۶۴

۰۹۱۲۲۰۰۰۳۵۹